När du levererar varor till en kund är det viktigt att:
- Skapa en trevlig leveransupplevelse för kunden genom att alltid hälsa och sedan önska en trevlig dag. Bjud på ett leende!
- Lyssna om kunden är missnöjd över något och hänvisa till kundtjänsten.
- Leverera aldrig före utsatt slott-tid.
Tips för en bättre körning
- Planera din körning: ta mobilen du ska använda och se till så att du har koll och hinner till första stoppet i tid.
- Håll koll på vilken stopptiden och vilken tid leveransen är beräknad. T.ex. om beräknade tid är 15:10 och stopptid 8 min så ska du vara framme hos kunden 15:02 senast. Håll sen koll på dina 8 min och klicka “ok” när du är klar.
- Parkera så att du enkelt kan ta dig därifrån. Är du osäker på var porten är – gå ut och kolla först, så du slipper bära massa påsar i onödan.
- Försök att inte stressa, kör aldrig för fort, och ring trafikledningen om du behöver hjälp. På så vis undviker du olyckor, skador och böter.