Att tänka på under ditt pass

När du levererar varor till en kund är det viktigt att:

  1. Skapa en trevlig leveransupplevelse för kunden genom att alltid hälsa och sedan önska en trevlig dag. Bjud på ett leende!
  2. Lyssna om kunden är missnöjd över något och hänvisa till kundtjänsten.
  3. Leverera aldrig före utsatt slott-tid.

Tips för en bättre körning

  • Planera din körning: ta mobilen du ska använda och se till så att du har koll och hinner till första stoppet i tid.
  • Håll koll på vilken stopptiden och vilken tid leveransen är beräknad. T.ex. om beräknade tid är 15:10 och stopptid 8 min så ska du vara framme hos kunden 15:02 senast. Håll sen koll på dina 8 min och klicka “ok” när du är klar.
  • Parkera så att du enkelt kan ta dig därifrån. Är du osäker på var porten är – gå ut och kolla först, så du slipper bära massa påsar i onödan. 
  • Försök att inte stressa, kör aldrig för fort, och ring trafikledningen om du behöver hjälp. På så vis undviker du olyckor, skador och böter.